LEHIO ANABOLIKOA:

  • Entrenamendua  bukatu ondoren 30-45 minutuko tarte  bat dago non mantenugai jakinak hartzeko une egokia da. (Proteina eta Karbohidratoak…)
  •  Zuzenki elikatzen bagara denbora-aldi horretan zehar muskulu-masaren handiagotzea eta errekuperazioa nabarmena izango da.
  • Denbora tarte hori bukatu eta gero gorputzak bere asimilatze maila hori moteldu egiten da. 
  • Nahiz eta gorputzak bere biltegi muskularrak bete, baita ere, elikagai gantz bezala gordetzen du erreserbak edukitzeko.
  • Ariketaren fisiko bat egin eta gero, oso garrantzitsua da elikatzea,
  • Entrenamendu gogor baten ondoren, gure gorputza energia kantitate asko galtzen da, hala nola ( glukogenoa eta aminoazidoak). Horrez gain ere, entrenamenduan zuntz muskularrak kaltetu egiten dira.
  • Entrenamenduaren ondoren, mantenugaiak proportzio egokietan hartzea, ehun kaltetuen berreraikitzea dakar, eta horretaz gain  energia-erreserben zaharberritzea hasten da.
  • Hau da, super-konpentsazio bat sortzen da, entrenamenduetan gure errendimendua hobetzeko.

Laburbilduz:

  • Egunean bi aldiz entrenatuz gero, komenigarria da karbohidratoak  hartzea .
  • Bestalde Proteina dago,  ez da beharrezkoa entrenamendua bukatu eta gero hartzea, geroago proteinaz osatutako janari bat hartzearekin nahikoa da. Horrekin errekuperazioa eta anabolismoa maximizatu egiten da.

 

Jatorria, historia:

Kontzeptu hau kirolaren eta fitness-aren munduan hainbat enpresetan hasi zen. Beraien produktuak saltzeko mantenu zientifikorik gabe, entrenamendu ondorengo produktuekin onurak lortzeko.

Pertsona ugarik esaten dute mito bat dela baina hainbat zientzialariek horren ikerketa egin dute eta horren etekina ona izan daitekeela ziurtatu dute. Alan Albert Aragon eta Brad Jon Schoenfeld dira zientzialariak eta beraiek esaten digute zer egin eta zer jan gihar masa ahalik eta azkarren handitzeko.

Justifikazio zientifikoa:

Badaude ikerketa batzuk lehio anabolikoa existitzen dela ziurtatzen dutenak:

  • 2001. urtean Dinamarkako Bispebjerg ospitalean 13 gizon banandu zituzten 74 urte ingurukoak, batzuek 10gr proteina, 7gr karbo-hidrato eta 3gr gr kontsumitzen zuten entrenamenduaren jarraian eta beste taldeak, berriz, entrenamendua amaitu eta 2 ordutara hartzen zuten. Ikerketa horretatik atera zuten inportantea dela edo eraginkorragoa ere entrenamendu ondoren dela.
  • 2002. urtean Medicine & Science in Sports & Exercise ikertu zuen entrenamendu baten ondoren proteinak jatea onuragarria dela giharren errekuperaziorako.

-Teknika, merkatuan dauden baliabideak aplikatzea

Gaur egun hainbat baliabide daude merkatuan. Geroz eta garrantzi handiagoa ematen ari da jendea bakoitzaren fisikoari eta horrek hainbat sustantzia kontsumitzea ekartzen du. Garai hauetan mota askotako markak daude eta geroz eta gehiago ateratzen ari dira, jende ugari ari da horretara ohittzen eta horregatik merkatuan ere produktu gehiago daude.

-Argazkiak, bideoak:

 

Resultado de imagen de ventana anabolica

Resultado de imagen de ventana anabolica

Bideoak:

-Bibliografia:

https://www.vitonica.com/vitonica/debates-fitness-la-ventana-anabolica-post-entreno-iihttp://www.sportlife.es/salud/articulo/ventana-metabolica

 

Advertisements

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s