ENTRENAMENDU ZONAK ETA BIDE ENERGETIKOAK

2016-10-03

ENTRENAMENDU ZONAK ETA BIDE ENERGETIKOAK

  1.       Zerrenda itzazu aurkitzen dituzun entrenamendu zona ezberdinak:
TAULA 0 TAULA 1 TAULA 2 TAULA 3 TAULA 4 TAULA 5 BIHOTZ MAIZTASUNA ENERGIA ITURRIA
Zona 0 Aerobiko erregeneratiboa  

Aerobiko leheneratzea

Oinarrizko zona %50-60  Errekuperazio aktiboa Erregeneratiboa 100-140 Gluzidoak eta gantzen oxidazioa
Zona 1 Aerobiko

Extentsiboa

Aerobiko

Arina

Zona grasa erretzailea. %60-70 Erresistentzia Umbral aerobikoa 140-155  Gluzidoak eta gantzen oxidazioa
Zona 2 Aerobiko Normala Aerobiko

Normala

Zona aerobika

%70-80

Erritmoa Umbral anaerobikoa 155-170 Gluzidoak oxidazioaren bitartez
Zona 3 Aerobika intentsiboa Misto extentsiboa Zona anaerobikoa %80-90 Umbral VO2 Kapazitate maximoa 170-185  Aerobiko gantzak eta karbohidratoak
Zona 4 AerobikoAnaerobiko mixtoa Misto intentsiboa Zona  maximoa %90-100 VO2 maximoa VO2 Potentzia maximoa 185-200 Aerobiko gantzak eta karbohidratoak
Zona 6 Anaerobiko- Laktika  Intentsiboa Laktiko intentsiboa Gaitasun berezia  Potentzia anaerobikoa +200 Glukotina eta fosfagenikoa
Zona 7

Anaerobiko 

Alaktiko

Laktikoa

Alaktiko extentsiboa eta intentsiboa  Potentzia Anaerobiko 

Alaktikoa

+200  Gluzidoak  ADP+ ZP fosfocreatina

   

Resultado de imagenResultado de imagen de zonas de entrenamiento

Resultado de imagen de zonas de entrenamiento

 

Resultado de imagen de zonas de entrenamiento

 

Zer da atalase (umbral) aerobikoa?Atalasea da kirola egiten ari zaren momentuan oxigenoa energia iturri denean.

Aerobikoa:

Atalase aerobikoa  ariketa fisikoa egiten hasten garen momentua da, a O2 energia iturri bezala hartzen denean.  Bihotz maiztasun maximoaren  %50-60 izango da. Momentu horretan laktatoa sortzen hasten da gure gorputzean, baina gorputzera nahiko oxigeno iristen denez, gorputzari denbora ematen dio laktato hori garbitzeko.

Resultado de imagen de ejercicio aerobico

 Anaerobikoa:

Atalase anaerobikoan ,energia-iturri nagusitzat glukosa edo zelula barneko molekula energiaz aberatsak (ATPa, fosfokretina) erabiltzen dituena eta azido laktikoa sortzen duena. Gure ariketaren intentsitatea igoten joaten de einean gure laktatoa igotzen joaten da, laktatoa gure gorputak sortzen duen energia extra bat da. Baina denbora asko egonez gero zona honetan,  gorputzari ez zaio nahiko oxigeno iristen, honen ondorioz  gorputzari ez dio denborarik ematen laktato hori garbitzeko. Bestalde, momentu bat dago non gure gorputza ez da gai hainbeste laktatoa garbitzeko  eta pilatzen joaten da azido moduan, punto horrei atalase anaerobikoa deritzo.Horregatik entrenamendu anaerobiko bat burutu ondoren, garbitu egin beharko genuke sortutako hondakin hori lan aerobiko batean lan eginez.

Resultado de imagen de ejercicio anaerobico

 

  Zer da azido laktikoa?

Azido laktikoa sortzen da, glukosa deskonposatzen denean gure gorputzean oxigeno nahikoa ez dagoelako. Adibidez, ariketa  anaerobiko bat , pesak altxatzea edo abiadura handian korrika egitea. Hau gertatzen da intentsitate altuko baina denbora gutxiko ariketetan.

Resultado de imagen de acido alactico wikipedia definicion

      Azaldu potentzia eta ahalmenaren arteko ezberdintasunak:

 

Potentzia eta ahalmena bi termino berri dira kirol munduan. Potentzia hitza erabiltzen dugunean denbora unitate batean sortutako energia kantitateari deritzogu. Zenbat eta energia gehiago erabili zenbat eta potentzia handiagoa. Ahalmenari buruz ari garenean dugun energia totala da. Beste modu batera, geroz eta denbora gehiago gero eta ahalmen gehiago edukiko dugu.

Geroz eta energia kantitate gehiago segundoko, potentzia gehiago. Potentzia kirolari batek ahalik eta denbora gutxienean  jarduera fisikoa burutzeko duen posibilitatea da.Geroz eta ahalmena gehiago izan,  lan denbora handiagoa izango da.

Resultado de imagen de potencia

Potentzia

Resultado de imagen de capacidad en el deporte

Kapazitatea

 

 

 

 

 

 

 

Zer da VO2 maximoa? Erlazionatu bihotz maiztasunarekin.

VO2 máx:  Denbora zehatz batean gure organismoak  xurgatu, garraiatu eta kontsumitu dezakeen oxigeno kopuru maximoa da. Hau da, gure organismoak odolera garraiatu eta metabolizatu dezakeen oxigeno kopuru maximoa da. Pertsona baten ahalmen aerobikoa kalkulatzeko metodo zehatzena da.VO2 handiagoa denean handiagoa izango da ahalmen kardiobaskularra.

Orduan eta VO2 maximoa bihotz maiztasunarekin lotuta dago, geroz eta VO2 max handiagoa geroz eta ahalmen kardiobaskular handiagoa izango dugu. Nahiz eta aldaketak eta salbuespenak dauden .

Laburbilduz, Gure gorputzean intentsitatea igotzen joan ahala,  gure pultsazioak gora egiten dute,  era berean giharrek oxigeno, nutriente etab gehiago eskatzen dute behar dutelako. Hau guztia batuta, gure gorputzak oxigenoa behar du, orduan  arnasketa azkartu egiten da  oxigeno falta hori betetzeko, baina gure gorputzak limite bat du, limite hori VO2 max da, gure gorputzak erabiltzeko gai den oxigeno kantitate maximoa .

Resultado de imagen de vo2 maximo

Advertisements

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s